keskiviikko 13. joulukuuta 2017

13. joulukuuta

Käytiin miehen kanssa viihtymässä ja viettämässä laatuaikaa Tallinnassa. Saimme etukäteis joululahjan ja aika kiva oli päättää kiireinen viikko pikku "lomaan".

Aamu alkoi todella aikaisin. Kello herätti jo kuudelta. Vielä viimeinen kassien pakkaaminen ja hampaidenpesu. Aamupalaa ei tarvinnut onneksi miettiä, kun päästiin laivalla aamiaiselle klo 9:30.
Tämä oli ensimmäinen kerta Eckerölinella... tai ylipäätään semmoisella mikä lähtee vähän kukon laulun jälkeen. Ajoissa tosiaan satamaan ja liput kouraan. Laiva lähti klo 8:30 , joten ennen aamupalaa ehti mukavasti viedä tavarat hyttiin ja vaihtaa vähän kevyempää kenkää jalkaan.

Ja voi miten maistui aamupala hyvältä. Lautaselle tarttui mm. munia, pekonia, lettuja, leipää ja päällisiä, ananasta sekä vielä satsuma lopuksi. Näillä kyllä jaksoi talsia todella pitkään.

Meillä oli todella monta tuntia aikaa talsia Tallinnassa. Ja nimenomaan mennä jalkaisin. Vaikka loppua kohden taksikyyti kuullostikin enemmän kuin hyvältä, emme sitä kuitenkaan ottaneet alle.
Satamassa laiva oli klo 11 ja takaisin lähdettiin vasta klo 18:30

Ensiksi vein miehen oluelle panimoravintola Kochi Aidad:iin
Itse en ole oluen ystävä, joten otin limun. Väkeä alkoi tulla ravintolaan aika reilusti. Siellä taisi alkaa lounasaika. Onneksi aamupalapöydästä oltiin vielä niin täynnä, että ei tehnyt mieli syödä yhtään mitään.
Samassa pihapiirissä on Super alko missä käytiin myös. Mukaan tarttui ihan pieni konjakkia takin taskuun, että saa lämmikettä myöhemmin. Siellä kun kävin pienoinen tuuli.

Juomisten jälkeen piipahdettiin vielä tien toiselle puolelle avattuun Nautica -kauppakeskukseen
Siellä oltiin vain läpikulkumatkalla.

Tämän jälkeen käveltiin sinne minne oltiin alun perin suunniteltukin, eli vanhaan kaupunkiin katsomaan kojuja ja kuusta.

Hissukseen edettiin kohti kohdetta. Mutta sieltä sitten kuitenkin reippaammin pois, koska turistirysä. Torialue oli täynnä kivoja kojuja ja lavalla oli ryhmä tanssijoita esittelemässä jonkin sortin kansantansseja. Pari tanssia katsottiin, ennen kuin lähdettiin takaisin päin. Niin vietävästi siellä oli porukkaa. Niinpä etsittiin rohkeina suomalaisina seuraava paikka ja mentiin Helsinki -baariin :D
siellä yhdet ja onneksi täytyi kuunnella vain yksi biisin pilaaminen karaokessa.

Koska se ihan ensimmäinen paikka .. tuo Kochi Aidad oli niin viihtyisä paikka halpoinen oluineen niin päätettiin, että sinne. Se oli kivasti sataman lähellä, niin ei tarvinnut juoksuksi laittaa.
Muutaman juoman jälkeen SadaMarkettiin ja vähän lisää tuliaisjuomia viereisestä alkosta ja alettiin olemaan valmiina jo laivaan.
Mutta se mikä oli myös uutta, oli se, että tämä kyseinen laiva lähti aamusta takaisin Helsinkiin ja tuli takaisin vasta 17:30. Niinpä se meni odotteluksi loppuaika. 6tuntia syömättä alkoi jo tuntua, joten terminaalin kioskista vesipullo ja suklaa auttoi ensihätään. Laivaan päästyä meillä alkoi ruokailu heti klo 18:30.
Jouluinen juhlapöytä. Voi, että maistui hyvälle. Santsasin monta kertaa... *hups*

Ruokailun jälkeen TaxFree ostokset. Laukun pakkaaminen, ihan pienet päiväunet, koska piti vielä ajaa reilu 100km kotiin.
Voin kertoa, että oli mukava, mutta todella pitkä päivä.
Univelkoja nukuinkin melkein koko maanantaisen päivän pois.
Nyt taas elämä voittaa.

Ostinpa itsellenikin pienen joululahjan. Se on jo käytössä, joten sen voin näyttää joku toinen kerta.
Tähän loppuun vielä reilusti kuvia.
Mukavaa keskiviikkoa!

1. Tallinnassa on tullut usein vierailtua, mutta Tallinan joulu vielä näkemättä.

1. Olin katsomassa joulua siellä jo toistamiseen. Ja nyt voin todeta, että se on niin nähty, mutta siltikin ihan käymisen arvoinen. Suosittelen siis muille.. itse en taida enää viitsiä sinne mennä. Ainakaan sitä varten. Ehkä, jos joskus olisi vielä lunta, niin näky olisi toisenlainen. Sitten ehkä uudemman kerran.

2. Meillä jäi tänä vuonna Tallinnan joulu kokematta, keskimmäisen polvileikkauksen vuoksi. No, ensi vuonna sitten taas!
    Ihana reissu teille ollut!

1. Oli kyllä ihana, mutta pakko vielä mainita, että todella pitkä päivä. Ehkä se tuntui siksikin vähän "pahalta", kun edeltävänä yönä nukuin ehkä 4tuntia. Ja senkin katkonaisesti. Mutta oli kyllä kiva käydä ja kokea jotain uutta.

Nyt teidän keskimmäinen toipuu vuoden päivät ja sitten menette. Ja toivottavasti teille tulee silloin oikein mukava matka.

Hei <3
Kiva, että piipahdit blogissani.
Ilahduta minua ja jätä käynnistäsi kommentti.